среда, 1 апреля 2015 г.

ՔՈՉԱՐԻ


Քոչ արմատը ըստ երևույթին կապ ունի չամորձատված՝ չկրտած ոչխարի-խոյի գոչղոչ և խոչ անվանումների հետ։ Ղոչ գոյական անունից առաջանում էղոչաղ ածականը՝ համարձակխիզախքաջ։ Խոյի անվանն են վերաբերվում նաև խոյին որպես տոտեմի պաշտամունքի երկրպագության հետ կապվածհետևյալ տերմինները.
Խոյակ - սյունագլուխը սյան վրա։ Այդպիսի սյունագլուխը ուներ ոլորուն եղջյուրով (պոզովխոյի գլխի ձև։ Ավելի ուշ խոյակում՝ սյունագլխում թողվեցմիայն աստիճանաբար ոճավորված ոլորուն ձև ստացած եղջյուրները։
Տոտեմական սյունագլուխ – խոյակի պատկերացումից առաջացել է խոյակապ ածականը – խոյով կապված (խոյի կողմից կապված), վերածվածհոյակապ շքեղպերճհրաշալի, (ինչպես ուժով՝ հզորությունով սրբազաննաև նախնի – խոյի հզորությանը պատկանող)։ Ամենայնհավանականությամբ Հոյ – Հայհայ ժողովրդի հիմնադիր՝ նախահայրառասպելական առաջնորդներից մեկի անունըկապված է տոտեմ Խոյիկենդանական պատկերի անվան հետճիշտ այնպեսինչպես նրա հոր Բազուկի անվան հիմքում ընկած բուսական պատկերը(կերպարըկապված էտոտեմ ճյուղիԲազուկի հետ։ Հոյ անունը դրա հետ նշանակում է տիրակալգլխավոր ղեկավարինչը որ համընկնում է հոտում Խոյ տոտեմի դերի հետորպես առաջնորդորպես պարագլուխ։

Комментариев нет:

Отправить комментарий